Asker-1-NM-2018-patrulje-2-Foto-Kristian-Strøm
Be scout now

(Vi bruker Google Analytics for å analysere bruken av våre nettsider).

Opplysninger som sendes inn via kontaktskjema behandles konfidensielt av forbundskontoret.

Når du blir medlem i Norges speiderforbund (NSF), oppgir du personopplysninger som registreres i medlemssystemet Min speiding. Personopplysningsloven av 14. april 2000 nr. 31 inneholder regler om registrering og annen form for behandling av personopplysninger som er knyttet til en enkeltperson. Norges speiderforbunds personvernerklæring skal, i likhet med personopplysningsloven og annet regelverk, bidra til at de personopplysninger som oppgis av deg blir behandlet i samsvar med grunnleggende personvernhensyn. Ikke minst skal du være trygg på at dette skjer på en sikker måte.

Behandlingen/samtykke

NSF behandler dine registrerte personopplysninger i henhold til avtalen med deg som medlem (jf. personopplysningsloven § 8 a).

For visse formål, vil NSF imidlertid basere behandlingen på et frivillig, uttrykkelig og informert samtykke fra deg. Dette gjelder kun i tilfeller hvor slik behandling klart faller utenfor det avtalen om medlemskap mellom deg og NSF naturlig omfatter.

Behandlingsansvarlig

Det er NSF ved generalsekretær, som har ansvaret for, og som er behandlingsansvarlig for, medlemssystemet “Min speiding” og for NSFs behandling av personopplysninger. Det daglige ansvaret for behandlingen, administrasjon og forvaltning av Min speiding samt administrasjon og er imidlertid delegert til medlemsavdelingen.

Personopplysninger som lagres

Vi lagrer følgende personopplysninger om våre medlemmer;

Navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse, kjønn, fødselsdato, passord for medlemsregisteret (kryptert), historikk for deltakelse på arrangementer/kurs, faktura og betalingshistorikk, CV og utmerkelser. Vi lagrer også informasjon om familie og husstandskoblinger til andre brukere. Vi lagrer medlemskap og historikk om profilens medlemskap i forbundet.

Formål med behandlingen

Vi behandler opplysningene for å kunne gjennomføre våre forpliktelser etter avtale med deg.

Vi benytter også opplysningene for å kunne gi deg informasjon, tilbud og service i forbindelse med ditt medlemsskap i NSF via nyhetsbrev på e-post, telefon, SMS og postutsendelser, som for eksempel bladet Speideren og fakturaer.

Grunnlaget for behandlingen

Informasjon om navn, adresse, telefon, e-postadresse benyttes for å oppfylle avtalen for medlemskap i Norges speiderforbund. Grunnlaget for denne behandlingen er personvernforordningens artikkel 6 (b).

Der du har samtykket til det, benyttes også opplysningene til å gi deg informasjon, tilbud og service i forbindelse med ditt medlemskap via e-post, telefon og SMS. Grunnlaget for denne behandlingen er personvernforordningen Art 6 (a). Du kan når som helst takke nei til å motta slik informasjon fra oss.

Du kan se og endre dine instillinger for samtykker i medlemssystemet Min Speiding.

Vi bruker Google Analytics for å analysere bruken av våre nettsider.

Utlevering av opplysninger til tredjeparter

Vi vil ikke dele, selge, overføre eller på annen måte utlevere personopplysninger til andre, med mindre vi er rettslig forpliktet til det, eller for å kunne oppfylle våre forpliktelser etter avtalen.
For en del av våre arrangementer må vi rapportere informasjon om deltakere til offentlige myndigheter.

Sletting av personopplysninger

Opplysninger vi etter bokføringsloven er forpliktet til å bevare vil lagres i inntil 5 år, i henhold til lovens krav. Annen informasjon vil bli slettet når den ikke er relevant for håndtering av medlemskapet.

Rettigheter for den registrerte

Vi behandler dine personopplysninger i henhold til personopplysningsloven og gjeldende forskrifter. Vi gjør oppmerksom på at du kan kreve innsyn i og flytting av egne personopplysninger, samt kreve retting eller sletting av opplysninger.

Det kan klages til Datatilsynet på behandling i strid med reglene.

Personvernombud

Vi har et personvernombud, se speiding.no som påser at personopplysningslovens regler om behandling av personopplysninger blir fulgt.

Informasjonssikkerhet

Vi sikrer dine personopplysninger ved tilgangskontroll i medlemssystemet Min speiding.

Kontaktinformasjon

Henvendelser om hvilke opplysninger som er registrert, retting og sletting kan sende skriftlig til følgende adresser:

nsf@speiding.no
Norges speiderforbund